Search
Search Menu

Tip 12: Det starter med et ønske

Ønsket om forandring

Nytårsfortsæt hører som ordet fortæller, nytåret til. Men du kender måske det at lave små nytårsfortsæt hver weekend, vi kalder dem måske bare noget andet: et ønske,  en justering eller et håb for næste uge. I bund og grund er det det samme, for det er et ønske om forandring. Et ønske om at næste uge skal blive bedre end den sidste. Men hvad er det der sker, når vi allerede onsdag aften må konstatere at denne uge på alle måder ligner den forrige? Ingen ting er ændret. Stressniveauet når samme niveau som sidste uge og tager samme indflydelse på ens parforhold, som det gjorde i sidste uge.

Det er svært at forandre ens hverdag, når man oplever stress

Hvorfor er det så svært at forandre ens hverdag, ens tanker og ens mønstre, når nu vi så gerne vil det? At slippe stress er en udfordring, man ikke må undervurdere.Sandheden må være, at forandring ikke bare sker over natten, selvom vi virkelig ønsker det. Specielt stress kan være en sand djævel, der sidder påklistret på den ene skulder, lige meget hvor meget du ønsker den væk. Og nogle gange kan man bare ikke selv, selvom du givetvis har lovet dig selv hver søndag, at næste uge skal være en anden. Du skal have mere overskud på jobbet, til børnene og til manden plus du selvfølgelig også skal nå at træne op til den ½ marathon, du har meldt dig til. Det sker bare ikke – djævelen gnækker og nyder den fine udsigt fra din skulder, mens du fortsætter derud af i de mønster, der blot fodrer den og holder den i live. Med andre ord en ond spiral, der kan være svær at bryde.

Du har mulighed for at få hjælp

Nogle gange skal man have hjælp til at bryde spiralen og for alvor smide den gnækkende lille mandsling på porten. Og det er her, at jeg, som certificeret stresscoach kan være dig behjælpelig, så du kan slippe stressen og dermed få den uge, som du inderst inde ønsker dig.Jo før du kommer des bedre. Stress har det med at vokse sig større og jo før at vi kan “fange” den, desto hurtigere kan jeg som stresscoach sammen med dig minimere den og du kan blive helt fri for stress, da du vil have lært, hvordan du skal forholde dig til de situationer, der har givet dig stress. Sjældent er det blot bare en situation, der får dig til at vælte, det er som regel flere episoder oven i hinanden og blot den sidst ankomne, der får bægeret til at flyde over. Som stresscoach ser på dig i din helhed og du får nogle helt konkrete værktøjer, som du kan arbejde videre med. Typisk er en proces hos mig syv gange af cirka 60 minutter. Det strækker sig over syv til ni uger. Selvfølgelig er hvert stresscoachingsforløb individuelt – dette er blot guidelines.

Start med at tage stresstesten her.