Search
Search Menu

Åndedrætsterapi

Åndedrætsterapi i København

Åndedrætsterapi – hvorfor overhovedet arbejde med åndedrættet? Åndedrættet får sjældent en opmærksomhed, da vi trækker vejret helt automatisk. Du ligger måske mærke til det, når du bliver forpustet og tænker “er jeg i så dårlig form?”, men ellers så får det sjældent en tanke. Men som terapeut er jeg meget opmærksom på dit åndedræt, da det fortæller mig en hel masse. Blandt andet når mine klienter mærker noget der er svært, så stopper vejrtrækningen eller bliver endnu mere overfladisk. Det giver mig en fornemmelse af at noget holdes tilbage og ikke får et udtryk. Ved at arbejde med åndedrættet kan det være med til at forløse chok, traumer og svære oplevelser – måske endda noget du slet ikke var klar over levede i dig. Men måske du oplever, at du har spændinger, hovedpine eller døjer med andre fysiske smerter. Jeg ser det som blokeringer i dit system. Og det er dem, vi med terapi kan løsne for, så energien atter kan flyde frit.

Derfor – netop derfor arbejder jeg med åndedrættet på forskellige måder. Det kan både være under en terapeutisk samtale, men i lige så høj grad under kropsterapien eller i en decideret åndedrætsterapi-session inspireret af Stanislav Grof – også kaldet holotropisk åndedrætsterapi.

Hvordan foregår det?

En session med åndedrætsterapi i København forløber lidt anderledes and de normale sessioner, da denne varer i alt tre timer. Det foregår på den måde, at vi har en samtale om, hvad du ønsker at have fokus på under din session. Derefter ligger du dig på det bløde underslag, som jeg har gjort klar til dig. Jeg sætter musik på og støtter og guider dig undervejs.  Derudover understøtter jeg din proces med berøring og tryk, som jeg intuitivt fornemmer kan bidrage til at forløse de temaer, der blokerer.

Når musikken slutter, runder vi af med at integrere det, der er hændt under sessionen.

Du kan desværre ikke deltage, hvis du er gravid og har du fx. for højt eller lavt blodtryk, skal du spørge din læge om du må deltage i en session med åndedrætsterapi.

Er du nysgerrig på, hvad åndedrættet ellers bidrager til, så læs mit femte blogindlæg her.